Om

Hvordan det startede?

I 2015 var vi i London og fik ideen til at skabe et nyt differentieret undervisningsmateriale til brug i læseundervisningen for alle børn - Guided Reading. 

Guided Reading kan bruges både hos de yngste og de ældste elever, men på forskellige måder.  


Guided Reading er ikke kun et undervisningsmateriale, men også en didaktik der gør, at man må tænke og organisere sin læseundervisning i en ny kontekst. Det har vi stor erfaring med at hjælpe skoler i gang med. 


Kontakt os her.

Wenche Kortbæk

Min kæphest har siden min lærerstart været læsningen, for jeg er nysgerrigt opslugt af, hvordan et barn lærer at læse, og hvordan man gør ethvert barn til den gode læser. Mine mangeårige erfaringer som lærer og vejleder har givet mig en omfattende og læsepraktisk brugbar viden. 


Med afsæt i både min viden og erfaring tilbyder jeg et inspirerende samarbejde med lærere, vejledere og ledelser. Jeg arbejder således med mange forskellige aspekter af læsningen - både for de børn, der nemt bliver læsere, men også de børn, der har brug for mere og andet. Guided Reading giver alle børn en sikker vej frem til den gode læsning, hvor de hver især bliver mødt, hvor de er. Guided Reading er simpelthen genopfindelsen af den gode læsning for ethvert barn.


Jeg blev uddannet folkeskolelærer i 1994 fra Aalborg lærerseminarium. Jeg har arbejdet i Rudersdal siden 2001 og i 2004 tog jeg en Reading Recovery uddannelse, som er en certificeret læseuddannelse. Sidenhen videreuddannede jeg mig til læsevejleder.

Lisbeth Skov Thorsen

Jeg arbejder som læsekonsulent i Rudersdal Kommune og har gjort det i mange år. Gennem mit arbejde har jeg stor erfaring med at iværksætte og forankre nye læseindsatser i folkeskolen, både på det praktiske niveau sammen med underviserne og på ledelsesniveau. Jeg brænder for at være med til at give alle børn de bedste betingelser for at lære at læse. Og jeg brænder for at børn læser i spændende og medrivende tekster allerede i de allernemmeste bøger. Guided Reading har vist mig en metode hvorpå undervisningen kan leve op til de ting som jeg brænder for.


At droppe den fælles læsebog og kaste sig ud i Guided Reading kræver mod af specielt underviserne, men også af ledelse. Kontakt mig og jeg vil hjælpe jer i alle led - ledelse, koordinator, undervisere. 


Jeg er læreruddannet, har en diplom i Læsningens Didaktik og en Master i Organisatorisk coaching og læring.